(swedish) Vem vare som kasta?
Page 4 of 5 Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Nailbiter
PUNK

PostPosted: Fri, 19th Jan 2007 12:58    Post subject:
GLHF, det var fan ta mig den dummaste jävla post jag någonsin läst på detta forum. Det måste ju vara kromosomfel på dig. Ta din bonnrasism och stick, så man slipper se sådan skit igen.

Jag tror inte du kan assimileras med detta forum. De kulturella skillnaderna är för stora, plus det faktum att du som inavelsbarn antagligen har egna, viktigare behov att se efter. Här gäller det helt andra lagar och seder.
Back to top
GLHF
Banned

PostPosted: Fri, 19th Jan 2007 13:26    Post subject:
Nailbiter wrote:
GLHF, det var fan ta mig den dummaste jävla post jag någonsin läst på detta forum. Det måste ju vara kromosomfel på dig. Ta din bonnrasism och stick, så man slipper se sådan skit igen.

Jag tror inte du kan assimileras med detta forum. De kulturella skillnaderna är för stora, plus det faktum att du som inavelsbarn antagligen har egna, viktigare behov att se efter. Här gäller det helt andra lagar och seder.

Woow! Tur att det finns personer som du som kommer med påhopp istället för att försöka förklara vad du tycker inte stämmer. Men det är klart, när man inte har nånting vettigt att komma med så använder man våld för att få sin vilja igenom. Wink
Back to top
Nailbiter
PUNK

PostPosted: Fri, 19th Jan 2007 13:43    Post subject:
Vad har du för belägg att assimilering inte skulle funka? Tvärtom visar väl historian att människan ständigt assimileras. I så fall är det väl europeer som får anses som minst toleranta i deras framfart. Med bl a detta i åtanke, är priset ganska lågt att ta emot en del invandrare. Det största hotet mot assimilering är personer som du GLHF.

Samtidigt så drar du samtliga invandrare över samma kam. Det framgår ganska klart och tydligt i din post att invandrare rånar och våldtar, medan du själv är en hederlig arbetare. Med din argumentation skulle man kunna säga att alla svenskar är pedofiler, för Bosse 56 blev tagen på bar gärning då han knullade ett taibarn i röven och han var ju svensk.

Varenda del av din förra post är besudlad av vinklingar och osanningar och är bara till för att skapa orosmoment och smutskasta invandrare.

Enda "våld" jag kan erbjuda dig, är en omgång smisk, så du får gå runt med dina röda skinkor och skämmas.

Rasister är för det mesta miserabla jävlar som försöker hitta syndabockar. Detta för att skylla sin egen skit på någon annan. Parasiter. Är du en sådan?
Back to top
GLHF
Banned

PostPosted: Fri, 19th Jan 2007 14:07    Post subject:
Nailbiter wrote:
Vad har du för belägg att assimilering inte skulle funka? Tvärtom visar väl historian att människan ständigt assimileras. I så fall är det väl europeer som får anses som minst toleranta i deras framfart. Med bl a detta i åtanke, är priset ganska lågt att ta emot en del invandrare. Det största hotet mot assimilering är personer som du GLHF.

Vad jag har för belägg? Det finns inte ett enda land som lyckats med det.
Så du får gärna ge exempel på att assimilering har funkat.
Vart får du att europeer är de minst toleranta ifrån?

Nailbiter wrote:

Samtidigt så drar du samtliga invandrare över samma kam. Det framgår ganska klart och tydligt i din post att invandrare rånar och våldtar, medan du själv är en hederlig arbetare. Med din argumentation skulle man kunna säga att alla svenskar är pedofiler, för Bosse 56 blev tagen på bar gärning då han knullade ett taibarn i röven och han var ju svensk.

Vart drog jag alla invandrare över en kam?
Jag sa sanning att de är överepresenterade i brottsstattestik.
Nekar du till att dem är det? Sedan sa jag heller aldrig att alla svenskar är bra.
Det finns svenska pedofiler precis som det finns turkiska.

Nailbiter wrote:

Varenda del av din förra post är besudlad av vinklingar och osanningar och är bara till för att skapa orosmoment och smutskasta invandrare.

Ofan? Kom gärna med lite mer exempel

Nailbiter wrote:

Rasister är för det mesta miserabla jävlar som försöker hitta syndabockar. Detta för att skylla sin egen skit på någon annan. Parasiter. Är du en sådan?

Vet du ens vad rasist är? Laughing
Sin egen skit på nån annan?
Förklara gärna vad en rasist är och vad exakt de försöker "skylla ifrån" sig på/med?

Spelar ingen roll vad jag svarar på den där frågan, för folk kommer alltid klassa nån som är kritisk till invandringen som rasist. Enbart för att det inte passar deras dem.
Precis som att man är jude hatare för att man tycker att Israel gör fel. Rolling Eyes
Back to top
deelix
PDIP Member

PostPosted: Fri, 19th Jan 2007 16:21    Post subject:
Quote:
Høres mer ut som en nynasistgjeng for folk som ikke har venner...
Back to top
Nailbiter
PUNK

PostPosted: Fri, 19th Jan 2007 17:03    Post subject:
GLHF wrote:

Ja du, om du inte tror på att vi fortfarande är i grottstadiet och alla bor på samma plats, i direkt gående led från våra förfäder, som bott exakt här, så har det ju tydligen pågått assimilering under tusentals år redan.

GLHF wrote:

GLHF wrote:

Samma är det med invandrare, de behöver inte hålla på som de gör.
Finns absolut INGEN anledning till det. Ska de skylla på fattigdom?
Jag är också fattig och bor i en jävla förort men inte fan våldtar och rånar jag för det.

^^ Rolling Eyes
Back to top
GLHF
Banned

PostPosted: Fri, 19th Jan 2007 17:17    Post subject:
Nailbiter wrote:
GLHF wrote:

Ja du, om du inte tror på att vi fortfarande är i grottstadiet och alla bor på samma plats, i direkt gående led från våra förfäder, som bott exakt här, så har det ju tydligen pågått assimilering under tusentals år redan.

Somsagt, ge mig ett land där det funkar tack.
De kan gå och assimilera enskilda individer, dock inte i de skalorna som försöks med idag.
Och detdär med att det har hållt på under tusentals år så har de inte kommit i de skalorna som de gör idag, och då har de oftast hållt sig för sig själva. Sen har det mesta varit europeer som invandrat till andra europeiska länder.

Nailbiter wrote:

GLHF wrote:

GLHF wrote:

Samma är det med invandrare, de behöver inte hålla på som de gör.
Finns absolut INGEN anledning till det. Ska de skylla på fattigdom?
Jag är också fattig och bor i en jävla förort men inte fan våldtar och rånar jag för det.

^^ Rolling Eyes

Om du inte kommer ihåg det så var diskussionen om kriminella invandrare, jag sa aldrig att ALLA gjorde det. Jag utgick ifrån kriminella invandrare, men om DU nu inte förstod det så är inte det mitt fel. Så återigen, när drog jag alla över en kam?
Back to top
Nailbiter
PUNK

PostPosted: Fri, 19th Jan 2007 17:26    Post subject:
Tjaffs! Om du väljer att skriva som du gör och skriver invandrare utan att vara mer specifik får man ju anta att du menar alla. Säkerligen det som var din avsikt också. Ditt fel i vilket fall, iom dina val av ord. Intressant är också att du försöker säga att en stor del invandrare är kriminella, medan du samtidigt menar att inte alla är det. Om inte alla är det, var är egentligen problemet? Funkar assimileringen för en del då eller? Låter som att du skjuter din egen båt i sank.

Land förresten? Jag ska ge dig 2 kontinenter. Nordamerika + Sydamerika.
Back to top
Ankh

PostPosted: Fri, 19th Jan 2007 17:46    Post subject:
Nailbiter wrote:
Jag ska ge dig 2 kontinenter. Nordamerika + Sydamerika.

Vad nice, är det hans födelsedag eller något? Smile

shitloads of new stuff in my pc. Cant keep track of it all.
Back to top
GLHF
Banned

PostPosted: Fri, 19th Jan 2007 19:03    Post subject:
Nailbiter wrote:
Tjaffs! Om du väljer att skriva som du gör och skriver invandrare utan att vara mer specifik får man ju anta att du menar alla. Säkerligen det som var din avsikt också. Ditt fel i vilket fall, iom dina val av ord.

Suck, återigen så var diskussionen kring kriminella invandrare men visst.
Se förbi det du. Rolling Eyes

Nailbiter wrote:

Intressant är också att du försöker säga att en stor del invandrare är kriminella, medan du samtidigt menar att inte alla är det. Om inte alla är det, var är egentligen problemet? Funkar assimileringen för en del då eller? Låter som att du skjuter din egen båt i sank.

Om du läste mitt tidigare inlägg så hade du fått svar på det där.
Jag sa redan då att vissa enskilda individer kan gå att assimilera dock inte i de mängderna som de försöker med idag. Problemet är att det fortfarande är invandrare som utgör den största kriminaliteten, och därför blir invandringen ett problem.

Nailbiter wrote:

Land förresten? Jag ska ge dig 2 kontinenter. Nordamerika + Sydamerika.

Hahaha och de funkar bra? Laughing
Så alla gäng, mord & droger är det inget fel på?
Back to top
Serben
Banned

PostPosted: Sat, 20th Jan 2007 00:57    Post subject:
GLHF wrote:

Hahaha och de funkar bra? Laughing
Så alla gäng, mord & droger är det inget fel på?

Föddes du så jävla dum eller fick du öva på det? Försöker du verkligen påstå att droger, gäng och mord är en konsekvens av invandring? Tror du på fullt allvar att det inte hade funnits några mord, gäng eller droger alls om alla var av en och samma etniska grupp? Då tycker jag att du ska masa ditt efterblivna själv till närmsta bibliotek och öppna en geografibok, och leta up fakta om Japan. Över 95% av Japans befolkning är etniska japaner, vilket antagligen gör Japan till det mest etniskt homogena landet i världen. Men trots det har dom lik förbannat gäng, droger och mord. Oj, där sprack din idiotiska logik.

Sen tror jag inte att nailbiter menade att Nord/Sydamerika var nån slags problemfri utopi när han gav dem som exempel på ställen där assimilering fungerat tidigare, jag tror snarare han menade att det under kolonialtiden flyttade så många olika grupper dit från alla världens hörn, och ändå lyckades alla assimilera sig och anpassa sig till samhället. Visst, det finns fortfarande gäng och mord och droger, precis som alla andra länder, men det har inte ett skit med invandring att göra. Det har endast med ekonomiska förhållanden att göra. Desto fattigare man är, desto mer troligt är det att man tar till brott för att skaffa pengar. Och när man väl börjar så blir det bara värre och värre.

Sen kan jag ge dig ett annat bra exempel på assimilering, där assimilering inte bara fungerat, utan lett till total dominans för folket som assimilerades: Romarriket, och i princip alla andra riken som existerat. Romarna styrdes först av etruskerna, som påtvingade dom sin kultur och sina ideologier. Sedan absorberade romarna det och förbättrade det, och använde sedan den överlägsna kulturen och teknologin till att erövra hela Europa och assimilera alla de tusentals stammarna med olika kulturer, utan några som helst problem.
Back to top
towelie_swe

PostPosted: Sat, 20th Jan 2007 01:34    Post subject:
Serben wrote:

Sen kan jag ge dig ett annat bra exempel på assimilering, där assimilering inte bara fungerat, utan lett till total dominans för folket som assimilerades: Romarriket, och i princip alla andra riken som existerat. Romarna styrdes först av etruskerna, som påtvingade dom sin kultur och sina ideologier. Sedan absorberade romarna det och förbättrade det, och använde sedan den överlägsna kulturen och teknologin till att erövra hela Europa och assimilera alla de tusentals stammarna med olika kulturer, utan några som helst problem.

Sen kan man ju undra vad ett 2000 år gammalt imperium har med saken att göra? Jag tror nog GLHF mer syftade på moderna samhällen, där flyktingpolitik och assimilering har lett till ett land utan klyftor mellan invandrare och urbefolkning.
Back to top
Ankh

PostPosted: Sat, 20th Jan 2007 01:38    Post subject:
Umm...har inget vettigt att säga för jag är för full. Men min kommentar till det hela är:
Mindre snack - mer knullande.

Back to top
nouseforaname
Über-VIP Member

PostPosted: Sat, 20th Jan 2007 01:59    Post subject:
I have a feeling you guys aren't talking about the video any more Wink

asus z170-A || core i5-6600K || geforce gtx 970 4gb || 16gb ddr4 ram || win10 || 1080p led samsung 27"
Back to top
Ankh

PostPosted: Sat, 20th Jan 2007 02:14    Post subject:
Haha Very Happy

Back to top
PoorLeno

PostPosted: Sat, 20th Jan 2007 10:49    Post subject:
Snacka om...

Men Nailbiter och Serben, tycker ni att invandringen i Sverige fungerar bra? Jag ser det som om det kommer för många och blir placerade i klumpar. Därmed försvinner viljan att assimileras, då man redan kan ha ett sociallt liv. Problemet med krimanlitet är ju närbesläktad med möjligheterna som dessa invandrare inte alltid får på grund av kunskapsbrist (t.ex. i samhällevetenskap eller språk). Alla använder ordet assimileras rätt fritt, men innebörden är ju faktiskt att den lilla mängden blir som stora mängden. Och det tar tid (i storleksordningen ett par generationer) och vilja (som kommer från behov bland annat) från bägge håll.

Ett annat problem med invandringen är att av den mängd människor som kommer, är den dominerande submängden folk från mellanöstern. Det bidrar till "klump"-teorin, men för det mesta skapar "vi vs. dem" attityd, speciellt bland dessa invandrargrupper. Eftersom kultirdifferensen är så stor, är det inte orimligt att generalisera och konstatera åtminstone att den accepterade sociala normen där, är INTE accepterad av många vanliga svenskar här.

Religiösa krockar är också en bidragande faktor. Det är rimligare att en mängd människor med normalfördelade egenskaper skulle lättare att assimileras in i ett monoreligiöst samhälle; än en grupp som kan självförsörjas kurturellt.

Inte vill jag säga heller att Muslimska invandringen är dålig, utan att det skötts på fel sätt, och kanske är för omfattande. Samtidigt är ju jag ryss, och vet att många ryssar här i Sverige bör skämmas för vad de gör. Enda förklaringen jag kan ge, är att kriminaliteten i moderlandet är så vanlig att det är på något sätt onaturligt att inte tänka så. Samtidigt är många av de invandrande människor just från kriminella kretsar, vilket betyder att de har ingen vilja att ändra sina vanor.

Men t.ex. invandringen från japan är både liten, och, åtminstone till synes, problemfri. Såsom t.ex. invandring från USA, Canada och de flesta Europeiska länder. Man kan resonera att kulturdifferensen är mindre, men då kanske man inte ska "importera" en så stor mängd, om man inte kan ta hand om den.

Back to top
Nailbiter
PUNK

PostPosted: Sat, 20th Jan 2007 12:52    Post subject:
Att invandringen idag skulle fungera bra vore ju att överdriva ganska drastiskt. Det finns för många Rosengårds (inget illa menat mot de som är stolta över att komma från dessa områden). Antalet invandrare tror jag inte är ett problem, utan snarare integreringspolitiken och människors välvilja.

Men överlag tycker jag assimileringen fungerar ganska bra. Jag går och äter på en turkisk restaurang, handlar på ica, kör till bolaget, tar bussen, sitter på café, går på fotboll osv osv och hela tiden är invandrare runt mig, utan att jag känner någon som helst hotbild. Vi fungerar med andra ord båda två i samhället utan konflikter.
Back to top
thompa
Banned

PostPosted: Thu, 25th Jan 2007 19:57    Post subject:
Den här tråden var det roligaste jag har läst sedan de draggade efter morsan i fel vik.

Här är mer spexigt.

Har knullat med Anne Frank.
Back to top
Ankh

PostPosted: Thu, 25th Jan 2007 20:30    Post subject:
thompa wrote:
Här är mer spexigt.

Något gammal.

Back to top
thompa
Banned

PostPosted: Fri, 26th Jan 2007 14:46    Post subject:
Fruktansvärt gammal. Men naggande god. Wink

Back to top
kosmiq

PostPosted: Fri, 26th Jan 2007 18:20    Post subject:
Eftersom att hela diskussionen har gått över till invandrarpolitik istället för att handla om filmen så bidrar jag med min åsikt.

Jag känner själv många invandrare, en hel del av dom är mina nära vänner och de har jag ingenting emot. En del andra däremot klagar hela tiden på svennar, att det är ett skitland dom kommit till osv. I det fallet så är min fråga varför de helt enkelt inte åker tillbaka till det land de kom ifrån? Det måste ha varit en anledning till att de kom till sverige. Att de dessutom får vara här, får bidrag, får framordnat bostad och massor med hjälp av regeringen verkar som inte bry sig ett skit om. Är det verkligen så illa så borde dom faktiskt åka hem istället för att vara här och komma med kommentarer.

Antag att en svensk måste fly utomlands för att undkomma stening, hängning eller etisk förföljelse. Om du då kom till t.ex. Irak hur skulle det då gå om du gick omkring och sa att det var ett skitland och att den hjälp du fått med bostad osv var helt värdelös? Det har inget med rasism att göra det handlar helt enkelt om att man måste kunna ta tillvara på det man får och uppföra sig därefter.

Visst buntas många invandrare ihop i invandrartäta områden, det är inget jag gillar och integrationspolitiken fungerar dåligt. Oavsett detta så måste folk veta hur man beter sig. Men jag anser också att allt inte kan skyllas på svenskar eller regering. Det är även en vilja som måste finnas annars så kan det aldrig bli något av det hela. Utan vilja att lära sig språket och ta sig till samhället som det fungerar så utesluter man sig själv. Självklart har man rätt att behålla traditioner osv men det nya landets lagar måste respekteras. Saker som hedersmord osv hör absolut inte hemma i det svenska samhället oavsett vilket land man kommer ifrån.

Med det här vill jag absolut inte dra alla invandrare över en kam, invandring berikar det svenska samhället och ger mångfald. Majoriteten av alla invandrare försöker verkligen komma in i samhället men som vanligt är det en minoritet som förstör för övriga. Dock så anser jag att denna minoritet ofta ligger lite för högt..
Back to top
thompa
Banned

PostPosted: Sat, 27th Jan 2007 07:13    Post subject:
Haha "invandring berikar och ger mångfald" är en gammal go klyscha. Wink
Och kostar samhället mellan 40-50 miljarder kronor per år, bara i bidrag, dvs. 2-3% av hela BNP. Enligt bland annat Bo Södersten, fd professor i nationalekonomi vid Göteborgs universitet och fd professor i internationell ekonomi vid Lunds universitet.
Och nu fick idioterna i Miljöpartiet igenom sitt krav förra året att ge uppehållstillstånd till en hel uppsjö människor som migrationsverket redan kommit fram till att inte vara i behov av asyl. Allt på en fin och stor bekostnad av oss skattebetalare förstås.

Tar man dessutom i bekatning att den största delen invandring från utomeuropéeiska länder består av anhöriginvandring, och personer med verkliga asylskäl står för en minimal del, så blir det extra festligt.

kosmiq, jo tyvärr är det ju en viss kategori invandrare som är överrepresenterade vad gäller vissa sorters brott. Och då bör man vara extra noga med att peka på att det inte gäller invandrare generellt, utan grupper från vissa delar av världen. Överfallsvåldtäkter är till exempel grovt överrepresenterat bland invandrare från mellanöstern (mer än 4 gånger vanligare än att en etniskt svensk begår samma brott), medan invandrare från t ex. sydostasien inte alls är lika högt placerade.

Back to top
ginge51
Banned

PostPosted: Sat, 27th Jan 2007 07:30    Post subject:
nouseforaname wrote:
I have a feeling you guys aren't talking about the video any more Wink

hehe yeah i reckon theyll all end up at glhf s house for a gang bang
problem being there all blokes Sad
Back to top
Thetempest
Banned

PostPosted: Sat, 27th Jan 2007 15:26    Post subject:
abo ska ja komma o cutta dig elle, eller vill du smaka på mina KuZZiiIINER?
Back to top
Razacka2

PostPosted: Sat, 27th Jan 2007 16:07    Post subject:
lol. är tvungen och posta en "slagge" video.

http://video.google.com/videoplay?docid=-5411007643166889671&q=oxie+slagsm%C3%A5l

For thoose non swedes, this is another "fighting" video. the only new thing is that they actually fight Very Happy
Back to top
Thetempest
Banned

PostPosted: Sat, 27th Jan 2007 16:19    Post subject:
Tråkig fight, hittade någon hulliganfight på youtube, det var grejer det.
Back to top
thompa
Banned

PostPosted: Sat, 27th Jan 2007 16:45    Post subject:
Får sådan lust att börja sjunga. "Det blir bättre och bättre dag för dag".

http://img246.imageshack.us/img246/4756/kirsebergmedvapenvk0.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/3046/bgarke6.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/5311/landskronaalbanerlm4.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/630/malmsgatubarnqq6.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/3793/hermodsdalsgangstersgb5.jpg
http://img180.imageshack.us/img180/2397/ftpmalmoin7.jpg
Osv.

Och min personliga favorit förstås:
http://7dar.se/wp-content/Grabbarna-Grus.jpg
(Killen i ljusblå jacka längst till vänster ser ut att precis ha vunnit Nobelpriset i fysik)

Ja, "berikar" var ordet sa Bull.

Back to top
Ankh

PostPosted: Sat, 27th Jan 2007 16:53    Post subject:
Razacka2 wrote:

http://video.google.com/videoplay?docid=-5411007643166889671&q=oxie+slagsm%C3%A5l

For thoose non swedes, this is another "fighting" video. the only new thing is that they actually fight Very Happy

Hehe den är en klassiker! Very Happy

Back to top
Nailbiter
PUNK

PostPosted: Sun, 28th Jan 2007 00:51    Post subject:
thompa wrote:
Får sådan lust att börja sjunga. "Det blir bättre och bättre dag för dag".

http://img246.imageshack.us/img246/4756/kirsebergmedvapenvk0.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/3046/bgarke6.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/5311/landskronaalbanerlm4.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/630/malmsgatubarnqq6.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/3793/hermodsdalsgangstersgb5.jpg
http://img180.imageshack.us/img180/2397/ftpmalmoin7.jpg
Osv.

Och min personliga favorit förstås:
http://7dar.se/wp-content/Grabbarna-Grus.jpg
(Killen i ljusblå jacka längst till vänster ser ut att precis ha vunnit Nobelpriset i fysik)

Ja, "berikar" var ordet sa Bull.

Haha, de flesta bilder är ju på ungar.

Oh teh fear! Laughing Rolling Eyes

Oxie-slagsmålet är som Anthirs säger en klassiker. Men fyfan vad rolig. Laughing
Back to top
ginge51
Banned

PostPosted: Sun, 28th Jan 2007 17:27    Post subject:
Razacka2 wrote:

lol there was no fight from what i seen only a few swings of a bat etc...???
Back to top
Page 4 of 5 All times are GMT + 1 Hour
NFOHump.com Forum Index - Jokes, Stories, Quotes, Web games, Cool Links Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Signature/Avatar nuking: none (can be changed in your profile)  

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum